שוק נכסי היוקרה מהו?
שוק היוקרה מורכב מדירות נכסי בתי יוקרה אשר נכנסו לקטגוריה זאת בזכות נתוניהם הבסיסיים:
א. מפרט טכני של הנכס – נכס יוקרה בדרך כלל מכיל או בנוי ממפרט גבוהה של חומרי גלם, אביזרים, מערכות יקרות, תוספות ועוד.
ב. מחיר הנכס – לאור מכלול מרכיביו הנכס מחירי נכסי היוקרה בדרך כלל מגודרים במסגרות מחירים של מ 10 מיליון ועד 400 מיליון ש"ח.
ג. מיקום הנכס – מיקום הנכס מאוד משפיע על סיווג הנכס כנכס יוקרה ולכן הסביבה ממותגת של הנכס, קובעת האם הנכס יסווג כנכס יוקרה.
למשל בישראל ישנם מס' ערים / ישובים ממותגים כיוקרתיים במיוחד: מס' ישובים בחוף הכרמל, קיסריה, הרצלייה פיתוח, כפר שמריהו, ארסוף, רישפון, בני ציון, סביון וכו'
כמו כן שכונות מסוימות מהעיר המבוקשת תל אביב כגון צהלה, קו הים, רמת אביב, חוף הצוק, שכונות איכותיות בעיר הבירה של ישראל – ירושלים ועוד…
ניתן גם למצוא נכסי יוקרה בישובים: תלמונד, אבן יהודה, רעננה, רמת השרון, נתניה, חיפה וכו'
ד. גודל הנכס – גודל הנכס הינו בעל השפעה רבה על המחיר וככל שהנכס הוא יותר גדול אזי המחיר של הנכס הוא יותר יקר. לאחרונה נכנסו לשוק היוקרה תת קטגוריה חדשה בשם מגה נכסי יוקרה. פירוש הדבר שבקטגוריה זאת נכנסים דירות יוקרה שהם לפחות בגודל של 400 מ"ר בנוי והם אשר ממוקמים בדרך כלל במגדלי יוקרה.
ה. אוכלוסיית הישוב / שכונה – האוכלוסייה המאכלסת את הישוב יש לה השפעה חזקה על המיתוג של השכונה בה מתאכלס הנכס.
ו. עלות הקרקע – לכל יישוב יוקרה, כגון בקיסריה שכונות (9,6,5,4,2) בסביון, בכפר שמריהו, בתל אביב, בהרצליה פיתוח, בירושלים (שכונת טלביה, רחביה), ברישפון, בנתניה, בארסוף, בית ינאי, בני ציון, זיכרון יעקב (מערב), שכונת דניה בחיפה, שבי ציון וכדו' יש מפת מחירים לכל מטר קרקע.
ז. בתוך שוק היוקרה ישנם סוגי נכסים שהם יותר מבוקשים לעומת סוג אחר שהוא פחות טרנדי ופחות מבוקש: לדוגמא: טריפלקס, פנטהאוז, מבנים לשימור, וילות, משקים, צמודי קרקע, דירות יוקרה וכו' לכל אחד מהם יש רמות ביקוש שונות.
לאור מורכבות הרבה של שוק היוקרה וההתאמה לשוק מאוד ספציפי תחום השיווק ניהול נכסים מצריך ידע ומיומנות רבה.
חשוב שנבדיל בין שיווק וניהול נכסי יוקרה לבין שיווק וניהול נכסים רגילים.
מה התפקיד של חברת שיווק וניהול נכסי יוקרה ו/או במה חברה ניהול נכסים ושיווק איכותית יכולה לעזור לבעל הנכס ?
שמירה על ערכו של הנכס:
חברת ניהול איכותית תפקידה לשמור ולשמר את מתחם הנכס. להבדיל מנכס רגיל, דירות בתי נכסי יוקרה מכילים מערכות חכמות, טכנולוגיות, אבזורים יקרים, חומרים גלם מיובאים ועל כל היוקרה הזאת משהוא צריך לשמור.
בסקר חיצוני שערכנו בדקנו ומצאנו כי במקום שחברת הניהול הייתה איכותית היה פחות בלאי, פחות נזקים וגם הרבה פחות הוצאות. אחזקה שוטפת מונעת תקלות גדולות. ככל שהנכס יותר יוקרתי כך גם המערכות דורשות יותר טיפול ולכן צריך לבצע בתכיפות וזמינות טיפולים מונעים לכל מערכות הבית.
השקט לעבוד וליזום:
בנכס אשר יש חברת ניהול נכסי יוקרה טובה יש שקט נפשי לבעל הנכס והדבר מאפשר לו למנף את עסקיו, במקום להתעסק בתחזוקה שוטפת של הנכס.
טיפול שוטף בכל בקשותיו של בעל הנכס:
ישנם המון סוגים של שירותים אותם חברה שיווק וניהול נכסים בתים ודירות יוקרה יכולה להעניק והכל תלוי בבקשות של בעלי הנכס:
- למשל ישנם אוליגרכים המתגוררים בחו"ל ויש להם נכס יוקרה בארץ, הם מגיעים רק חודש בשנה ולכן צריך לתחזק את הנכס והמערכות שלו.
- צריך להכין את הנכס לקראת בואו של בעל הנכס
- צריך להכין את כלי הרכב של בעל הנכס.
- צריך לבקשת בעל הנכס לאסוף אותו משדה התעופה.
- צריך להכין לבקשתו כרטיסים להצגות / הופעות ו/או לרשום את הילדים לקייטנה מתאימה.
- צריך לדאוג לכך שהבית יהיה ערוך לקבלת אורחים. כגון אספקת מזון ולפי מפרט.
- צריך לדאוג לתעסוקה של הילדים ו/או של בעלי הנכס וכדו'
- צריך לשלם את החשבונות ו/או לטפל בתקלות ואחזקת הנכס
- במידת הצורך חברה לניהול ושיווק נכסי יוקרה גם תבנה תכנית לשיווק הנכס אם הוא למכירה או להשכרה.
שיווק נכסי בתי דירות יוקרה
להבדיל ישנם בעלי נכסים שמעוניינים להשכיר או למכור את הנכס שלהם לצד ג'. ולכן חברת ניהול חייבת להתמחות גם בצד השיווקי שכן גם לתחום זה ישנם כללים וחוקים ברורים.
בנוסף טיפול בדיירים מצריך מחברת הניהול למשל להיות בקיאה בחוזים להחזיק קשרים עם עו"ד שיטפל בכל בעיה משפטית עם השוכרים.
כמו כן חברה ניהול צריכה שיהיה לה אנשי אחזקה אשר יטפלו בכל מערכות הבית, הגינון הבריכות והתקלות.
חברת ניהול חייבת להעביר את הבית על שם הדיירים בארנונה בחשמל במים ובגז.
חברת ניהול איכותית תדאג לאכלס את הנכס בדייר איכותי על כל בדיקותיו ולמלא גם את צרכיו של הדייר. למשל רהיטים ציודים ומוצרי חשמל והכל לפי בקשת הדייר.
כל זאת ועוד בעל נכס אשר עסוק בעסקיו אינו יכול למלא. כדי למלא אחר כל המטלות האלה צריך ידע רב, מערכת עובדים, מערכות מחשוב והמון השקעה של זמן ומשאבים.
אנו באליטה הום גיבשנו תכנית חכמה לאחזקה ניהול ושיווק נכסי יוקרה. כאשר לכל לקוח אנו בונים תכנית מסודרת של צרכים ורצונות. כאשר הקו המנחה אותנו הוא "כל ההבדל הוא בניהול"
סוכנות הנדל"ן אליטה הום מצטיינת באומנות הניהול המיתוג והשיווק והיא מנהלת אלפי מ"ר של נכסי יוקרה בישראל ובעולם אשר בראש סדר העדיפות שלה עומדים צרכי הלקוח.
קישור לכתבה מעניינת על אזורי היוקרה בישראל
למה אליטה הום, אתם שואלים? היכנסו לקישור הבא
אנחנו כמהים לאתגר הבא, ואתם?
Elita home Team
Comments are closed.